Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2025

GLUED Ο ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

Το “Glued” είναι ένα σύντομο 3D animation, δημιουργία φοιτητών της σχολής animation του Ringling College of Art and Design (ΗΠΑ). Η ιστορία παρουσιάζει μια μαμά που προσπαθεί απεγνωσμένα να τραβήξει τον γιο της μακριά από τα video games, αλλά εκείνος είναι κυριολεκτικά «κολλημένος» στην οθόνη — μια έξυπνη μεταφορά για τον εθισμό των παιδιών και των εφήβων στην ψηφιακή ψυχαγωγία. Το animation, με χιούμορ αλλά και τρυφερότητα, σχολιάζει τη σύγκρουση ανάμεσα στους γονείς και τα παιδιά γύρω από τον χρόνο οθόνης και την πραγματική επαφή. Έχει προβληθεί σε πολλά φεστιβάλ και έχει συγκεντρώσει εκατομμύρια προβολές στο YouTube, επειδή θίγει ένα σύγχρονο, αναγνωρίσιμο πρόβλημα: την εξάρτηση από την τεχνολογία και τη δυσκολία του να “αποκολληθούμε” από τις οθόνες για να ζήσουμε τον πραγματικό κόσμο.

Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ


TO ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ
Ο Τζόναθαν Τζάκσον (Jonathan Jackson) είναι Αμερικανός ηθοποιός, μουσικός και συγγραφέας, γνωστός κυρίως από τη συμμετοχή του στη σειρά General Hospital, για την οποία έχει τιμηθεί με πέντε βραβεία Emmy, και από τη σειρά Nashville. Παρά τη μεγάλη επιτυχία του στο Χόλιγουντ, έγινε ιδιαίτερα γνωστός στον ορθόδοξο κόσμο όταν, σε ευχαριστήρια ομιλία του, ανέφερε δημόσια το Άγιο Όρος, εκφράζοντας την ευγνωμοσύνη του για τις προσευχές των μοναχών. Το 2012 ασπάστηκε την Ορθόδοξη Εκκλησία μαζί με την οικογένειά του, γεγονός που επηρέασε βαθιά την προσωπική του ζωή και την καλλιτεχνική του πορεία. Σήμερα μιλά με σεμνότητα για την πίστη, την προσευχή και τη σχέση τέχνης και πνευματικότητας, τονίζοντας ότι η αληθινή δημιουργία γεννιέται όταν ο άνθρωπος παραμένει αληθινός και ελεύθερος μπροστά στον Θεό.
Animated Short "Safe Place" - by Angelos Roditakis
 Το “Safe Place” είναι ένα σύντομο 3D animation του Άγγελου Ροδιτάκη, το οποίο παρουσιάστηκε από το κανάλι TheCGBros. Σε μόλις δύο λεπτά αφηγείται μια βαθιά ανθρώπινη και ευαίσθητη ιστορία: ένα παιδί, θύμα ενδοοικογενειακής βίας, προσπαθεί να κρυφτεί στο δωμάτιό του για να προστατευτεί από τον κακοποιητικό πατέρα του. Ο τίτλος “Safe Place” («Ασφαλές μέρος») λειτουργεί ειρωνικά, καθώς το σπίτι –εκεί όπου κάθε παιδί θα έπρεπε να νιώθει ασφάλεια και αγάπη– μετατρέπεται σε χώρο φόβου και απειλής. Με τη χρήση animation, ο δημιουργός καταφέρνει να εκφράσει ισχυρά συναισθήματα χωρίς λόγια, φέρνοντας στο προσκήνιο το ζήτημα της κακοποίησης παιδιών και τονίζοντας πόσο σημαντικό είναι να δημιουργούμε περιβάλλοντα προστασίας και σεβασμού για κάθε ανθρώπινη ψυχή.
Χαλίλ Γκιμπράν – Για τα παιδιά (από το βιβλίο Ο κήπος του προφήτη) 
Τα παιδιά σου δεν είναι παιδιά σου
 είναι οι γιοι και οι κόρες της λαχτάρας της Ζωής για τη Ζωή. 
Δημιουργούνται δια μέσου εσένα, 
αλλά όχι από σένα 
κι αν και βρίσκονται μαζί σου, 
δε σου ανήκουν. 

 Μπορείς να τους δώσεις την αγάπη σου, 
αλλά όχι τις σκέψεις σου 
αφού ιδέες έχουν δικές τους. 
Μπορείς να δίνεις μία στέγη στο σώμα τους, 
αλλά όχι στις ψυχές τους 
αφού οι ψυχές τους κατοικούν στο σπίτι του αύριο 
που εσύ δεν πρόκειται να επισκεφτείς 
ούτε και στα όνειρά σου. 
Μπορείς να προσπαθήσεις να τους μοιάσεις 
αλλά μη γυρέψεις να τα κάνεις σαν εσένα
 αφού η ζωή δεν πάει προς τα πίσω 
ούτε ακολουθεί το δρόμο του χθες.

Τι σημαίνει για εσένα η φράση “Τα παιδιά σου δεν είναι παιδιά σου”; 
Σε ποια σχέση αναφέρεται πραγματικά: στην ιδιοκτησία ή στην αγάπη; 
Πώς καταλαβαίνεις τη διαφορά μεταξύ “αγαπώ” και “ελέγχω”; 
Πού βρίσκεται το όριο ανάμεσα στη φροντίδα και την εισβολή στην ελευθερία του άλλου; 

«Μπορείς να τους δώσεις αγάπη, αλλά όχι τις σκέψεις σου.» 
Πιστεύεις ότι οι γονείς πρέπει να αφήνουν τα παιδιά να κάνουν τις δικές τους επιλογές;Μέχρι ποιο σημείο; 
Τι είναι πιο δύσκολο για έναν γονιό: να προστατεύει ή να αφήνει ελεύθερο;
 Ποιο σου φαίνεται εσένα πιο δύσκολο στη δική σου ζωή; 

Αν η ψυχή “κατοικεί στο σπίτι του αύριο”, όπως λέει ο Γκιμπράν, τι σημαίνει αυτό για την ελευθερία και το μέλλον του κάθε ανθρώπου;


Ο Χαλίλ Γκιμπράν (Kahlil Gibran, 1883–1931) ήταν Λιβανέζος ποιητής, ζωγράφος και φιλόσοφος, ο οποίος έζησε μεγάλο μέρος της ζωής του στις Ηνωμένες Πολιτείες. Έγινε παγκοσμίως γνωστός με το βιβλίο του Ο Προφήτης (The Prophet), ένα έργο που μεταφράστηκε σε περισσότερες από 100 γλώσσες και αποτελείται από ποιητικά δοκίμια για την αγάπη, την ελευθερία, τα παιδιά, τη δουλειά και το νόημα της ζωής. Τα κείμενά του χαρακτηρίζονται από απλότητα, πνευματικότητα και βαθιά ανθρωπιά, ενώ συνδυάζουν χριστιανικές, μυστικιστικές και ανατολικές φιλοσοφικές επιρροές. Ο Γκιμπράν πίστευε στην αξία του ανθρώπου, την ελευθερία της ψυχής και την αγάπη ως βασική δύναμη που μεταμορφώνει τη ζωή.
GLUED ANIMATION ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΘΙΣΜΟ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2025

ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΣΩΜΑ

Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ

 

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ TRAFFICKING - ΒΙΝΤΕΟ ANIMATION
Οι υλικές επιθυμίες και η κρυφή ανάγκη του σύγχρονου ανθρώπου
Η ΑΝΑΛΗΨΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ 
Η Ανάληψη του Χριστού συνδέεται άμεσα με την τιμή που αποδίδει η Εκκλησία στο ανθρώπινο σώμα, επειδή ο Χριστός ανελήφθη στον ουρανό με το αναστημένο ανθρώπινο σώμα Του, εισάγοντας έτσι την ανθρώπινη φύση στη δόξα του Θεού. Με αυτόν τον τρόπο φανερώνει ότι το σώμα δεν είναι κάτι κατώτερο ή απλώς υλικό, αλλά έχει αιώνια αξία και προορισμό, καλούμενο να μετέχει στη θεία ζωή. Γι’ αυτό η Εκκλησία σέβεται το σώμα ως ναό του Αγίου Πνεύματος, το τιμά στα μυστήρια, αποδίδει τιμή στα λείψανα των αγίων και φροντίζει το σώμα μετά τον θάνατο, αναγνωρίζοντας ότι προορίζεται για την ανάσταση και τη δόξα.

 

This is Human Trafficking - Social Media Recruitment | Awareness Campaign


Κάθε μέρα στο σχολείο...

 

Γερόντισσα Φιλοθέη - Πώς θα αγαπήσω τον εαυτό μου

 

Η ΒΟΥΛΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΓΙΑ ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΔΙΑΚΡΙΣΗ

 

Κυριακή 9 Νοεμβρίου 2025

ΤΟ ΟΡΑΜΑ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ

ΜΙΑ ΣΥΝΤΟΜΗ ΔΙΑΦΩΝΙΑ 
Το μικρού μήκους animation «A Brief Disagreement» του Steve Cutts παρουσιάζει με χιούμορ αλλά και σκληρή αλήθεια το πώς μια απλή διαφωνία μπορεί να εξελιχθεί σε σύγκρουση μεγάλης κλίμακας. Δύο άνθρωποι της προϊστορικής εποχής ξεκινούν έναν ασήμαντο καβγά, ο οποίος όμως κλιμακώνεται ανεξέλεγκτα, φτάνοντας μέχρι την ολοκληρωτική καταστροφή. 
 Χωρίς κανέναν διάλογο, το βίντεο αποκαλύπτει: πόσο εύκολα ο εγωισμός μπορεί να οδηγήσει στη βία, πώς η αδυναμία επικοινωνίας καταστρέφει σχέσεις και ανθρώπους, ότι πολλές συγκρούσεις ξεκινούν από κάτι μικρό και ασήμαντο. 
 Η ταινία λειτουργεί ως καθρέφτης της σημερινής πραγματικότητας: συνέπειες πολέμων, αντιπαραθέσεων, συγκρούσεων κοινωνικών ή προσωπικών. 
Θέτει ένα κρίσιμο ερώτημα: «Τι έχει μεγαλύτερη αξία; Να έχω δίκιο ή να υπάρχει ειρήνη;» 
 Ένα εξαιρετικό οπτικό ερέθισμα για συζήτηση σχετικά με την ειρήνη, τον διάλογο, τον σεβασμό και την επίλυση συγκρούσεων.

🎬 A Brief Disagreement — Steve Cutts

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΤΟ ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ

📄 Προβολή αρχείου Google Drive

Η Ειρήνη του Χριστού στη ζωή μας — Ερμηνεία προς Γαλάτας

Η ομιλία «Η Ειρήνη του Χριστού στη ζωή μας» φωτίζει πώς η ειρήνη δεν είναι απλώς απουσία συγκρούσεων, αλλά καρπός της σχέσης μας με τον Χριστό και ενέργεια του Αγίου Πνεύματος στη ζωή του πιστού. Με αφορμή χωρία από την Προς Γαλάτας επιστολή, αναδεικνύεται ότι η αληθινή εσωτερική γαλήνη γεννιέται από την πίστη, την ταπείνωση, τη μετάνοια και την εμπιστοσύνη στην πρόνοια του Θεού. Η ειρήνη αυτή θεραπεύει τον θυμό, φωτίζει τις σχέσεις μας και γίνεται κριτήριο χριστιανικού ήθους στην καθημερινότητα: στην οικογένεια, στο σχολείο, στην κοινωνία.

Η Ειρήνη του Χριστού στη ζωή μας — Ερμηνεία προς Γαλάτας

Το «Most Shocking Second a Day Video» είναι μια κοινωνική καμπάνια της οργάνωσης Save the Children που «σπάει» την ψευδαίσθηση ότι ο πόλεμος είναι κάτι μακρινό. Με τη μορφή ενός δευτερολέπτου κάθε μέρα, παρακολουθούμε τη ζωή ενός κοριτσιού στη Δύση να μετατρέπεται από φυσιολογική και ασφαλή, σε ζωή γεμάτη φόβο, αναστάτωση, πόλεμο, προσφυγιά και απώλεια. Το βίντεο δείχνει ότι: ο πόλεμος δεν συμβαίνει μόνο αλλού, η ασφάλεια και η ειρήνη δεν είναι δεδομένες, πίσω από κάθε προσφυγική ιστορία υπάρχει ένα παιδί σαν κι εμάς. Χωρίς λόγια, αλλά με έντονη συναισθηματική δύναμη, το βίντεο προκαλεί προβληματισμό: «Αν συνέβαινε σε εμάς; Πώς θα νιώθαμε;»

🎬 Most Shocking Second a Day Video — Save the Children

Από τη σύγκρουση στη συνάντηση: πόλεμος και ειρήνη 
 Ένα τυχαίο περιστατικό στον δρόμο για το σχολείο με κάποιο σκύλο-φύλακα ενός σπιτιού και ένας τσακωμός δύο μαθητών, με αφορμή τις ποδοσφαιρικές ομάδες, γίνονται αιτία ο Γιώργος, μαθητής Γυμνασίου, να σκεφτεί ότι ο τρόπος που προσπαθούμε συχνά να υπερασπιστούμε τα πιστεύω μας λίγο απέχει από το να είναι ενστικτώδης και να μοιάζει με εκείνον του ζωικού βασιλείου. Διενέξεις και τσακωμοί μεταξύ μας, συγκρούσεις μεταξύ μικρών ή μεγάλων ομάδων, πόλεμοι μεταξύ κρατών επηρεάζουν τη ζωή όλων μας. Τι μας διδάσκει ο Ιησούς Χριστός για τις διενέξεις και τους τσακωμούς μας; Την απάντηση την παίρνουμε από το Ευαγγέλιο και από ένα διαδραστικό παιχνίδι που οργανώνει στην τάξη η καθηγήτρια του μαθήματος των θρησκευτικών του Γιώργου.



Από τη σύγκρουση στη συνάντηση: πόλεμος και ειρήνη

ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ

Το ρεπορτάζ του AlphaNews αποκαλύπτει μια σκληρή πραγματικότητα: σύμφωνα με τα στοιχεία, το 18% των παιδιών στην Κύπρο ζουν στο όριο της φτώχειας. Πίσω από αυτό το ποσοστό υπάρχουν πραγματικές ιστορίες παιδιών που δεν έχουν εξασφαλισμένες βασικές ανάγκες, όπως επαρκή σίτιση, σχολικό εξοπλισμό ή σταθερό οικογενειακό περιβάλλον. 

 Η παιδική φτώχεια είναι θέμα ανθρώπινης αξιοπρέπειας, δικαιοσύνης και κοινωνικής ευθύνης. Όταν ένα παιδί ξεκινά τη ζωή του με λιγότερες ευκαιρίες, αυτό επηρεάζει την εκπαίδευσή του, την υγεία του, την αυτοπεποίθησή του και τελικά το μέλλον του. 

 Το θέμα αυτό μάς καλεί να αναρωτηθούμε: 
 Ποιος είναι ο ρόλος της κοινωνίας; 
 Πώς μπορούμε να ενισχύσουμε την αλληλεγγύη και τη στήριξη των οικογενειών που δυσκολεύονται; 
 Η φτώχεια είναι πρόσωπα, είναι παιδιά. Και η αντιμετώπισή της είναι υπόθεση όλων μας.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ 
Από το ιστολόγιο του συναδέλφου Γιάννη Μπαλτού "Θρησκευτικά και Μουσική".
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Άνοιγμα σε πλήρη οθόνη




ΠΕΡΙ ΠΛΟΥΤΟΥ-ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
ΤΟ ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ
🔍 Πλήρης Οθόνη

π. ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ  ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

Ο π. Θεμιστοκλής (Themi) Αδαμόπουλος είναι ορθόδοξος ιεραπόστολος του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας. Σήμερα υπηρετεί στη Σιέρα Λεόνε (Δυτική Αφρική).

Σύντομη βιογραφία

  • Γεννήθηκε το 1945 στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου.

  • Μεγάλωσε στην Αυστραλία (Μελβούρνη).

  • Στα νιάτα του ήταν ροκ μουσικός σε δημοφιλές συγκρότημα (The Flies), με το όνομα Themi Adams.

  • Σπούδασε Κοινωνιολογία και Θεολογία:

    • Πανεπιστήμιο Μελβούρνης

    • Πανεπιστήμιο Columbia (ΗΠΑ)

    • Harvard Divinity School (ΗΠΑ)

  • Είχε έντονα κοινωνικά ενδιαφέροντα από φοιτητής (κοινωνική δικαιοσύνη, φτώχεια, ανθρώπινα δικαιώματα).

  • Αργότερα αφιέρωσε τη ζωή του στην ορθόδοξη ιεραποστολή.


Έργο στην Αφρική (έως και το 2010)

Αρχικά υπηρέτησε στην Κένυα, όπου:

  • οργάνωσε σχολεία

  • συσσίτια

  • κλινικές

Από το 2008 μεταφέρθηκε στη Σιέρα Λεόνε, μία από τις πιο φτωχές και δοκιμασμένες χώρες (εμφύλιος, φτώχεια, παιδική κακοποίηση).

Τι έκανε στη Σιέρα Λεόνε (την περίοδο που δείχνει το βίντεο του 2010):

✔ Ίδρυσε το μεγάλο σχολικό συγκρότημα "Holy Orthodox Mission"
✔ Δημιούργησε πρόγραμμα δωρεάν σίτισης για εκατοντάδες παιδιά καθημερινά
✔ Δημιούργησε ορφανοτροφείο και οικοτροφείο κοριτσιών
✔ Άρχισε κλινική παροχής πρώτων βοηθειών
✔ Οργάνωσε φιλανθρωπική δράση για τα παιδιά των παραγκουπόλεων του Freetown

Ο ίδιος λέει συχνά:

«Δεν είμαστε φιλανθρωπικό έργο· είμαστε Εκκλησία.
Δεν δίνουμε απλώς φαγητό. Δίνουμε ελπίδα και αξιοπρέπεια.»


ΓΙΑΤΙ ΕΓΙΝΕ ΔΙΑΣΗΜΟΣ

Επειδή:

  • ζει μαζί με τους φτωχούς, όχι ξεχωριστά

  • δεν δέχεται μισθό και δεν έκανε ποτέ προσωπική περιουσία

  • παλεύει χωρίς καμία πολυτέλεια, με απόλυτη αγάπη για τους αδύναμους

Έχει δηλώσει:

«Όταν κοιτάς ένα παιδί που δεν έχει φάει δύο μέρες, δεν μπορείς να κηρύξεις· πρώτα θα το ταΐσεις.»


Τι κάνει σήμερα (2025)

  • Συνεχίζει το έργο στη Σιέρα Λεόνε.

  • Λειτουργεί σχολεία, παιδικό χωριό, πανεπιστημιακά προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης.

  • Το έργο του στηρίζεται μόνο από δωρεές.


Για να νικήσουν Social Waste 
Το τραγούδι «Για να νικήσουν» των Social Waste αποτελεί ένα δυνατό κοινωνικό σχόλιο για την αδικία, τη φτώχεια και τον αγώνα των ανθρώπων που βρίσκονται στο περιθώριο. Με ποιητικό και ταυτόχρονα ωμό λόγο, το τραγούδι δίνει φωνή σε εκείνους που συνήθως δεν ακούγονται: τους φτωχούς, τους πρόσφυγες, τους κοινωνικά αποκλεισμένους. 

 Οι στίχοι δεν περιγράφουν απλώς ένα κοινωνικό πρόβλημα· καλούν σε εγρήγορση και δράση, τονίζοντας ότι η αλλαγή δεν έρχεται παθητικά, αλλά μέσα από τη συμμετοχή και την αλληλεγγύη. Το τραγούδι λειτουργεί ως υπενθύμιση πως ο αγώνας για έναν δικαιότερο κόσμο είναι συλλογικός, και πως «νίκη» σημαίνει να υπερασπίζεσαι τον άνθρωπο, την αξιοπρέπεια και την ελευθερία.
ΤΟ ΚΟΥΙΖ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΑΡΑΒΟΛΕΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ 

 Ο Ιησούς Χριστός δεν προσέγγισε τα κοινωνικά προβλήματα με θεωρίες ή ιδεολογίες. Τα πλησίασε μέσα από τη ζωή των ανθρώπων: με παραβολές, εικόνες και βιώματα που όλοι καταλάβαιναν. 
Στις παραβολές Του, το κοινωνικό πρόβλημα δεν είναι πρώτα οικονομικό∙ είναι πρόβλημα σχέσης: σχέση με τον εαυτό μας, με τους άλλους και με τον Θεό. Ο Χριστός αποκαλύπτει ότι η κοινωνική αδικία γεννιέται από την πλεονεξία, τον εγωισμό και την έλλειψη αγάπης. 

 1. Παραβολή του άφρονα πλουσίου (Λουκ. 12, 16–21) Ο πλούσιος γεμίζει τις αποθήκες του και σχεδιάζει να ζήσει άνετα μόνο για τον εαυτό του. Δεν βλέπει τον φτωχό, δεν βλέπει τον κόσμο γύρω του – μονάχα τον εαυτό του. Κεντρικό μήνυμα: Ο πλούτος που δεν μοιράζεται, απομονώνει τον άνθρωπο και τον οδηγεί στην πνευματική φτώχεια. 

 2. Παραβολή του πλούσιου και του Λαζάρου (Λουκ. 16, 19–31) Ο πλούσιος τρώει καθημερινά πολυτελώς, ενώ ο Λάζαρος πεθαίνει στην πείνα μπροστά στην πόρτα του. Η παραβολή δεν κατηγορεί τον πλούτο, αλλά την αδιαφορία. Κεντρικό μήνυμα: Αμαρτία δεν είναι το ότι ο πλούσιος είχε πολλά, αλλά ότι ο Λάζαρος δεν είχε τίποτα. 

 3. Η παραβολή του Καλού Σαμαρείτη (Λουκ. 10, 25–37) Δύο «θρησκευόμενοι» προσπερνούν τον πληγωμένο άνθρωπο. Ο Σαμαρείτης —ξένος, «διαφορετικός»— σταματά, σκύβει και προσφέρει. Κεντρικό μήνυμα: Ο πλησίον δεν ορίζεται από το αίμα, τη φυλή ή τη θρησκεία, αλλά από την αγάπη που δείχνεις.



Οι παραβολές δείχνουν ότι η κοινωνική ανισότητα είναι πνευματικό πρόβλημα: όχι έλλειψη χρημάτων, αλλά έλλειψη αγάπης. 

 5. Το χριστιανικό κάλεσμα Ο Χριστός καλεί τους ανθρώπους: να μοιράζονται, να προσφέρουν, να αντιμετωπίζουν τον άλλον ως πρόσωπο και όχι ως αριθμό. Ο χριστιανός δεν αγωνίζεται για φιλανθρωπία μόνο, αλλά για δικαιοσύνη. «Δεν μπορείς να αγαπάς τον Θεό, αν δεν αγαπάς τον άνθρωπο που βρίσκεται δίπλα σου.»

«Γιατί ο Θεός επιτρέπει την φτώχεια;»
Στο βίντεο αυτό ο π. Ευάγγελος Παπανικολάου απαντά στο δύσκολο ερώτημα: «Γιατί ο Θεός επιτρέπει την φτώχεια;» Με λόγο άμεσο και βαθιά ανθρώπινο, εξηγεί ότι ο Θεός δεν δημιουργεί την φτώχεια· η φτώχεια είναι αποτέλεσμα των επιλογών και των δομών που δημιουργεί ο άνθρωπος. Εκείνο που επιτρέπει ο Θεός είναι η ευκαιρία της αγάπης: μέσα από τον φτωχό και τον αδύναμο, μας καλεί να συναντήσουμε τον Χριστό.
ΓΙΑΤΙ ΥΠΟΦΕΡΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
Ο π Ευάγγελος με τα παιδάκια του στην Αφρική - Πόση ευτυχία μπορεί να δώσει μια πορτοκαλάδα;

Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2025

MAN OF GOD-ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ

Η ταινία “Man of God” παρακολουθεί τον βίο του Αγίου Νεκταρίου της Αίγινας. 
Η ταινία παρουσιάζει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε, τις συκοφαντίες και την εξορία του από την εκκλησιαστική εξουσία, ενώ παράλληλα δείχνει την αφοσίωσή του στους ταπεινούς και τη ζωή του ως πρότυπο αγιότητας. 
Βασικά στοιχεία 

 Σκηνοθεσία / Σενάριο: Yelena Popovic 
 Χώρα παραγωγής: Ελλάδα (με διεθνές καστ) 
 Γλώσσα: Αγγλικά (παρά την ελληνική θεματολογία)  
Διάρκεια: περίπου 111 λεπτά
 Κύριοι πρωταγωνιστές Άρης Σερβετάλης ως Άγιος Νεκτάριος ,Mickey Rourke (με μικρότερο ρόλο) , Alexander Petrov επίσης στο καστ.
 Πλοκή .Η ιστορία ξεκινά με τον Νεκτάριο στην Αίγυπτο ως Μητροπολίτη Πενταπόλεως, όπου η δημοτικότητά του και η αφιέρωσή του στους ταπεινούς προκαλούν ζήλια.
Συνεχίζει στη Ριζάρειο Εκκλησιαστική Σχολή στην Αθήνα και στην πορεία προς την Αίγινα, όπου ιδρύει μοναστήρι και ζει τα τελευταία χρόνια της ζωής του με ταπεινό τρόπο. 
 Αποδοχή & Επιρροή.  Η ταινία είχε εξαιρετική εμπορική πορεία στην Ελλάδα: μέσα σε τρεις εβδομάδες πούλησε πάνω από 241.000 εισιτήρια. 

 Γιατί αξίζει να τη δείτε Η ταινία δεν είναι απλά μια βιογραφία· είναι μια στάση ζωής. Προβάλλει πώς κάποιος μπορεί να παραμείνει πιστός στις αρχές του παρότι βρίσκει αντιξοότητες.