- Γιατί πιστεύεις ότι οι περισσότεροι μαθητές δέχτηκαν ότι 2+2=5;
- Τι δείχνει η στάση του παιδιού που αντέδρασε; Πώς συνδέεται το βίντεο με τη δική μας καθημερινότητα (π.χ. πίεση από κοινωνία, ομάδα, εξουσία);
- Τι μας λέει αυτή η ιστορία για τη βούληση του ανθρώπου και τη δύναμη της διάκρισης;
Το Δίλημμα του Φυλακισμένου δείχνει πώς οι άνθρωποι, όταν καλούνται να αποφασίσουν, συχνά σκέφτονται το προσωπικό τους συμφέρον (διάκριση, επικράτηση, «να βγω κερδισμένος»).
-
Ωστόσο, αν και οι δύο σκεφτούν έτσι, το τελικό αποτέλεσμα είναι χειρότερο → άρα η επιθυμία για δύναμη οδηγεί σε απώλεια και όχι σε κέρδος.
-
Η συνεργασία απαιτεί εμπιστοσύνη, αυτοέλεγχο και βούληση να μην υποκύψουμε στον πειρασμό της προσωπικής διάκρισης.
-
Έτσι, το δίλημμα γίνεται εικόνα του ανθρώπινου αγώνα ανάμεσα στην ατομική φιλοδοξία και στο κοινό καλό.
-
Τι δείχνει το βίντεο για τη σχέση ατομικού και συλλογικού συμφέροντος;
-
Σε ποιες περιπτώσεις στη ζωή μας ο άνθρωπος επιλέγει τη διάκριση και σε ποιες τη συνεργασία;
-
Μπορεί η δύναμη να πηγάζει όχι από την κυριαρχία αλλά από τη συνεργασία;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου