Τετάρτη 1 Οκτωβρίου 2025

Δ.Ε.9.Η ΒΟΥΛΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΓΙΑ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΗ

Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΤΟ ΚΟΥΙΖ ΤΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΤΟ ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ
Λήψη Άνοιγμα
Two & Two (2+2=5)
Το μικρού μήκους φιλμ Two & Two (2+2=5), υποψήφιο για βραβείο το 2012, είναι μια αλληγορική ιστορία για τη σύγκρουση ανάμεσα στην αλήθεια και στην επιβολή της εξουσίας. Μέσα σε μια σχολική αίθουσα, οι μαθητές καλούνται να δεχτούν ότι 2+2=5, επειδή αυτό απαιτείται από την αρχή. Το βίντεο μας δείχνει με συγκλονιστικό τρόπο: πώς ο φόβος μπορεί να κάμψει τη βούληση, πώς η επιθυμία για αποδοχή ή διάκριση μπορεί να οδηγήσει σε υποταγή, αλλά και πώς η ελεύθερη βούληση εκφράζεται όταν κάποιος τολμά να σταθεί στην αλήθεια. 
Ερωτήσεις για συζήτηση 
  •  Γιατί πιστεύεις ότι οι περισσότεροι μαθητές δέχτηκαν ότι 2+2=5; 
  •  Τι δείχνει η στάση του παιδιού που αντέδρασε; Πώς συνδέεται το βίντεο με τη δική μας καθημερινότητα (π.χ. πίεση από κοινωνία, ομάδα, εξουσία); 
  •  Τι μας λέει αυτή η ιστορία για τη βούληση του ανθρώπου και τη δύναμη της διάκρισης;

 

Το δίλημμα του φυλακισμένου
  • Το Δίλημμα του Φυλακισμένου δείχνει πώς οι άνθρωποι, όταν καλούνται να αποφασίσουν, συχνά σκέφτονται το προσωπικό τους συμφέρον (διάκριση, επικράτηση, «να βγω κερδισμένος»).

  • Ωστόσο, αν και οι δύο σκεφτούν έτσι, το τελικό αποτέλεσμα είναι χειρότερο → άρα η επιθυμία για δύναμη οδηγεί σε απώλεια και όχι σε κέρδος.

  • Η συνεργασία απαιτεί εμπιστοσύνη, αυτοέλεγχο και βούληση να μην υποκύψουμε στον πειρασμό της προσωπικής διάκρισης.

  • Έτσι, το δίλημμα γίνεται εικόνα του ανθρώπινου αγώνα ανάμεσα στην ατομική φιλοδοξία και στο κοινό καλό.

  1. Τι δείχνει το βίντεο για τη σχέση ατομικού και συλλογικού συμφέροντος;

  2. Σε ποιες περιπτώσεις στη ζωή μας ο άνθρωπος επιλέγει τη διάκριση και σε ποιες τη συνεργασία;

  3. Μπορεί η δύναμη να πηγάζει όχι από την κυριαρχία αλλά από τη συνεργασία;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου